zaterdag 15 november 2014

24 oktober, vertrokken naar de Middelandse zee om in Toulon aan te sluiten bij het eskader

Omdat er nog steeds een tekort was aan bevoegde KPLWDV ers werd ik gevraaagd ook na mijn bevordering tot SGT aan boord te blijven. Mijn eis dat ik dan ook onderofficier accomodatie wilde werd ingewillligd. Ik sliep samen met Cor , Gerard en bootsman Henk Tijhuis in een vierpersoons hut. Daardoor was er voor een extra matroos TDV een plekje vrij. Ik kan helaas niet op zijn naam komen.

De BVP met boven van links naar rechts de VDO,  SGTWDV (R) Koos de Boer, vlieger LTZ2OC Stoel, KPLWDV (E) John Bakker, TACCO LTZSDKV Petterson, SGTTDV Gerard Oukes, MATR TDV (naam?)
onder MATR TDV Fred Hendrix, SENSOP KPLODOPS Peter de Been, CBVP SMJR TDV Cor Boeije en KPL TDV Peter van de Reep.

29 oktober liepen we Toulon binnen waar het eskader al lag afgemeerd. Hier de Zuiderkruis en de Blois van Treslong.

Hr Ms Bloys van Treslong

Toulon bij het uitvaren. Ik vond dat er weinig te beleven was. We lagen ver van de stad in de marinehaven. Ik heb nog wel gefietst.



En op de weg hier omhoog kreeg ik een lekke fietsband en dat was een eind lopen terug naar het schip.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten