woensdag 26 november 2014

Brest, uitnodiging van het Franse gast schip. Foto van de nautische dienst met naamvermelding.

 Brest heeft niet veel indruk achter gelaten, ik had een dag de wacht en heb me hier maar opgegeven voor een Stanav verplichting.
We waren uitgenodigd door het Franse gastschip waar we heel goed werden ontvangen met genoeg drank.
Ik sprak een paar woorden frans en dat werd op prijs gesteld door een franse marineman die me dan ool later meenam naar zijn huis waar zijn echtgenote zorgde dat ik niets te kort kwam.
Was uiteindelijk toch wel leuk, vooral door de grote hoeveelheden wijn neem ik aan.
Verder heb ik geen ander materiaal over Brest dan de volgende pagina's uit het gedenkboek.


De nautische dienst. Ik weet niet of dit in Brest was maar zo te zien wordt er wel wijn gedronken.
Ik sliep bij Bootsman Henk Tijhuis in de hut. Henk luste wel een biertje en vandaar dat de mannen hem eens hebben gepest door een vol vat bier in zijn bed te leggen. Hij ging toen gewoon op de grond liggen.
Gewoonlijk bleef hij steeds aan boord in de buitenlandse havens en als hij mij als vrijgezel  dan spotte aan boord omdat ik schipperswacht liep stuurde hij me de wal op en nam de wacht over, fantastisch.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten