donderdag 13 november 2014

Uitgaansleven in Weymouth/Portland. Het is wel hard werken tijdens de FOST maar er was ook tijd voor ontspanning.

In Portland zelf was niet zo heel veel te beleven maar misschien komen de volgende namen bekend voor.
The Royal Portland arms, the Jolly sailor, the Royal Breakwater hotel, allemaal op loopafstand van de haven.
Natuurlijk kent iedereen de greasy spoon.
De Greasy Spoon in mindere tijden.

In dit hotel hebben we tijdens een helicopter detachering met VSQ7 geslapen.
De pub zal bij heel wat marinemensen bekend zijn.
Voor het echte uitgaansleven moest je natuurlijk in Weymouth zijn.
Bekende pubs uit die tijd the Black dog, the Cavalier, the Ship Inn met daar vlakbij the Harbour club, the Kings Arms, the White hart en the Eagle pub.
Dan had je ook the Steering Wheel, een discotheek/nachtclub. Daar kwam ik op een gegeven moment een oude vriendin tegen die daar entree zat te innen. We waren daar op dat moment met een detachement voor drie weken en hebben toen daar op de dag dat de club gesloten was een squadron feestje gehouden.


Mijn favoriete discotheek nachtclub was de Cat's Whiskers. Goede plek om na sluitingstijd van de pubs naar toe te gaan.
Het was officieel wel een prive club dus je moest lid zijn. Ik kreeg een tijdelijk lidmaatschap en omdat ik in kontakt kwam met een nederlandse die achter de bar werkte was ik later altijd welkom.
Zelfs als de voordeur dicht ging, dit gebeurde vlak voor de sluitingstijd van de pubs, mocht ik naar binnen door de achter uitgang. Daaar had men camera's en de uitsmijters lieten mij daar dan binnen.
Marinemensen zag je daar bijna nooit want een stropdas was verplicht en ook mensen met spijkerbroeken en/of sportschoenen werden niet toegelaten.


In Weymouth hebben we tijdens detacheringen een paar keer in hotels geslapen omdat de verblijven op Portland afgekeurd waren. Een keer in het hotel van de vrouw hier rechts op de foto, Erica en haar man Thomas. Wij hadden altijd een dag en een avondploeg dus altijd wel liefhebbers voor een drankje. Na een paar dagen was Thomas aan rust toe en kreeg ik een spoed opleiding barkeeeper en kreeg de leiding van de bar. Dat was hun zo goed bevallen dat ze als we met een detachement in Portland waren altijd op een zondagmiddag, als de pubs gesloten waren, een feestje met veel hapjes en drank organiseerden.
Zie hier een van die feestjes.

Hier is ze nog niet echt enthousiast maar later was ze toch in voor een dansje.



Ik herinner me ook dat tijdens deze FOST John Bakker en ik uitgenodigd waren door een FOST bunny voor een verjaardags feestje. De auto kwam voor en wij hadden een treetje bier om in te laden. Bleek in de kofferbak een groot gat te zitten waar dat treetje gewoon doorheen kon. Tijdens het instappen moest de veiligheidsgordel om de uitlaat worden getrokken en klem gezet door het portier dicht te trekken.
Het feestje was druk bezocht maar na een paar drankjes werd het opeens heel stil want iedereen ging er stilletjes vandoor waarna de gastvrouw zei "kom we gaan". Tot onze verbazing liepen we naar de plaatselijke pub waar het feest werd voortgezet. Toen de pub weer dicht ging ging het feest thuis weer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten